2017年6月29日木曜日

《2016 - 2017 ☆ ロイヤルファミリー Financial report》《ロイヤルフォトグラファーが語る、仕事しにくいロイヤルは誰?!》《ビビット! Royal Ascot編》







記録に近いので、、、
わかりにくくてすみません、、、


《2016 - 2017 ☆ ロイヤルファミリー Financial report》

英王室から発表!

昨年から今年3月までの
ロイヤルファミリーの
財政報告☆

https://www.royal.uk/financial-reports-2016-17


エリザベス女王の収入が
なんと
8200万ポンド以上だとか!

バッキンガムパレスの改修費用をカバーする政府の決断により

2年後と、遅れるとは言え
君主助成金は
"The Crown Estate portfolio" 
の利益を基にして
財務省から女王へ支払われる。

それらは、
女王の家族(スタッフを含む)の経費、
交通・渡航費
ロイヤルパレスらの維持費に充てられる。

公式の数字としては
2017年3月までの
"The Crown Estate”
の利益は
3億2880万ポンド
と、前年度より8%のUPだそう。

資金の増加は
3億6900万ポンドともみられる
広範囲にわたる、バッキンガムパレスの修復作業費用と
一致するであろう。

改修には
修理の必要がある、
新たな電気回線や
水道パイプ、
ヒーティングシステム
などが含まれる。

120万ポンドが
最近の
ウィンザー城のOrangery ドアの
腐敗が進んだことで修復不可
による取り替え
に使われた。

昨年の
女王の純支出は、
200万ポンドから
4200万ポンド近くまで増加

これに対し
王室の側近は
「ロイヤルファミリーは、金額に見合うだけの素晴らしい成果を提供している」
と反論。

女王の会計局長官
であり、
お財布係
(Keeper of the Privy Purse)
《Sir Alan Reid》によると、
昨年
女王が国民へ課したコストを算出すると
一人当たり65pと、
1st クラスの切手と同じレベル。

そして、
91歳の女王が162、
96歳のエディンバラ公が196
を筆頭に、
ロイヤルメンバーが
昨年度中、
3000以上もの公務
をこなしていることも強調した。

さらに
「いかに女王がこの国にもたらしてること
そしていかにこの国を象徴しているか
私は、それに匹敵すると思います。」
と加えた。

昨年度、
ロイヤルのトラベル経費は
450万ポンドとなり
50万ポンドのアップ

最も高額となった旅は
キャメロン元首相によってお披露目された
政府やロイヤルファミリーのための
公式専用機
”the new government Voyager state jet”

チャールズ皇太子&カミラ夫人が
3月末
一週間にわたる
イタリア、ルーマニア、オーストリアを
訪問された際
使用されたらしい。

これが見積もり
15万4千ポンド

女王、エディンバラ公チャールズ皇太子だけが使用される
ロイヤルトレイン
最も高額な交通手段
昨年度中
14回利用され、
経費は
90万ポンド
とずば抜けた額となっている。

世論調査では
英国民の
エリザベス女王人気は強く
少なくとも、3分の2が
君主制に賛成

中には
国民が負担している
真の年間コストは
数百万ポンドであるという声も。

なぜなら、この年間コストに
警備費の支出が含まれていない。

そのほかには、
地位の高くないロイヤルズや、交通費に批判も。

英国民は
とにかくキビシイ、、、、、

そりゃ、英ロイヤルの皆様
必死でアピールもするし
公務もするってもんです。

うかうかしてたら、
すぐ王室なくなりそうだもの、、、、


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The Queen is in line for a near-doubling of her income to more than £82m due to a government decision to increase her funding to cover “essential works” to Buckingham Palace.

The Crown Estate, which owns most of Regent Street and swaths of St James’s as well as thousands of acres of farmland, forests and coastline, made £328.8m profit in the year to the end of March 2017, an 8% increase on the previous year. 

The Queen’s sovereign grant, the amount she receives from taxpayers, is calculated as a percentage of Crown Estate profits. In November, it was announced that the percentage would rise for 10 years from 15% to 25%.






The Queen’s share of the last year’s profits will amount to £82.2m – but she will have to wait until 2019, as her income from the estate is paid two years in arrears. Last year the Queen’s take was £42.8m, and in 2012 it was £29.1m.
The rise was agreed to fund the £370m refurbishment of Buckingham Palace, including replacing the ageing electrical and plumbing systems with their vulcanised India rubber cabling and ancient toilet cisterns. The public cost of the monarchy excludes those of security, which are not revealed.
Details of the increase were released as Buckingham Palace accounts revealed the royal family last year spent £4.5m on travel.
The most expensive journey was aboard the new government Voyager “state jet”, introduced by former prime minister David Cameron for official government and royal family use to save costs.
The accounts show it cost an estimated £154,000 for Prince Charles and the Duchess of Cornwall to hire Voyager on charter for a week-long trip to Romania, Italy and Austria. One official said the bill had not yet been paid, and may yet be reduced as it was an estimate. Palace officials believe it “will prove to be value for money against the cost of commercial charters”.
The royal train, used only by the Queen, the Duke of Edinburgh and Charles, proved to be mile for mile the most expensive form of travel. Prince Philip, who retiring from official engagements at the end of the summer, ran up a bill of £18,690 by taking the royal train to Plymouth, Devon, to attend a dinner at the Royal Marines barracks.
A two-day train journey by Charles from Windsor to Lancashire, Cumbria and West Yorkshire cost £46,038. The train was used on 14 occasions last year, and costs between £800,000 and £900,000 a year. An official said it was good value for money and, “although not the cheapest way” was better in terms of safety, security and convenience for the elderly royals.
Prince Charles also spent £73,297 on a private charter to attend the funeral of Shimon Peres in Israel, and a further £72,756 on a charter for him and his wife to pay an official visit to Muscat, Abu Dhabi and Bahrain.
The air travel costs to send the Duke and Duchess of Cambridge on an official tour of India were £97,703 in charter and scheduled flights.
Officials said members of the royal family “quite frequently” travelled business rather than first class, but each journey was tailored to circumstance. “If you are expected to arrive and be greeted formally by a head of state and do all sort of engagements when you land, there is quite a strong argument to go in as comfortable a fashion as you can,” said one. The queen had the veto on expensive travel, and exercised it.
Of the cost, Sir Alan Reid, the Keeper of the Privy Purse, said: “It accounts for 65p per person per annum in the UK; that’s the price of a first class stamp. When you consider that against what the Queen does and represents for this country, I believe it represents excellent value for money.”
The funding increase to cover improvements to Buckingham Palace was decided in a review by the Royal Trustees – the prime minister, the chancellor and Reid. Officials have said the repair work, which is set to take 10 years, is essential to avoid the risk of “catastrophic building failure”.
MPs voted 464 to 56 to approve the change. Two Labour MPs, Rushanara Ali and Dennis Skinner, and all SNP MPs were among those who voted against.
Republic, which campaigns for an elected head of state, published its own report on royal expenses and claimed, when security and other costs are included, the annual bill for the monarchy is nearer £345m.
Graham Smith, the organisation’s chief executive, said: “This massive bill for the taxpayer is supporting privileged lifestyles: helicopter flights around the country, palatial homes, round-the-clock security for minor royals who should pay their own way, and millions of pounds in cash handed to the family by the two duchies.”

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☆The Crown Estate☆

The Crown Estateは86億ポンド相当の各種不動産事業を展開している。余剰利益は毎年、国庫収入として財務省に収められる。2012/13年は2億5260万ポンドだった。The Crown Estateは過去10年、20億ポンド以上を財務省に支払ってきた。

The Crown Estateはセントジェームズにあるビルの50%近くを保有、この地区は都市ポートフォリオの中核の一部を構成している。そのポートフォリオは現在、5億ポンドの投資計画の中心になっている。同社の取り組みは、長期にわたり慎重にセントジェームズの価値を高め磨き上げることを目指す明確な戦略に導かれている。この投資は所有資産の結合を深めるばかりか、ウエストエンド・オフィス市場の特異なニッチとして、世界有数のショップとレストランの目的地として、セントジェームズの将来を保護するものでもある。



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国からエリザベス女王への助成金は
42,8ミリオン 

4.5ミリオン 
ロイヤル トラベル費

2.2ミリオン 
ハウスキーピング、ガーデンパーティー等でのおもてなし

22.51ミリオン 
チャールズ皇太子のトータルインカム&基金

3ミリオンポンド
 チャールズ皇太子Duchy of Cornwall(コーンウォール公領)プライベート支出

97.703ポンド 
ウィリアム王子&キャサリン妃 インド&ブータン渡航費、プライベートジェット費

1.3ミリオンポンド
バッキンガムパレスの ”State dining room” の崩壊寸前の天井修理費

143名
チャールズ皇太子が雇用するフルタイムスタッフ

25,000ポンド
バッキンガムパレスで働く従業員の典型的なお給料

193,000ポンド
女王の個人秘書
Sir Charles Grey
のお給料

3,000
ロイヤルファミリーが
国内外で行ったエンゲージメント数

56,470ポンド
アンドリュー王子の、モザンビーク&ボツワナ訪問でかかった経費

73,297ポンド
チャールズ皇太子のイスラエルでの葬儀出席のためのプライベートジェット

20,330ポンド
ウィリアム王子&キャサリン妃2日間のパリ訪問のためのプライベートジェット

33,000マイル
チャールズ皇太子&カミラ夫人が、公式訪問で移動した距離

510
過去12ヶ月の、チャールズ皇太子の(ソロ・ジョイント共に)公務数

18,690ポンド
エディンバラ公、デヴォンでの海兵隊とのディナーのためのロイヤルトレイン

154,000ポンド
チャールズ皇太子&カミラ夫人、初の




http://www.dailymail.co.uk/news/article-4641570/Globe-trotting-royals-costing-king-s-ransom.html


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《ロイヤルフォトグラファーが語る、仕事しにくいロイヤルは誰?!》

約40年もの間
ロイヤルフォトグラファーとして活躍した
Reginald Davis》氏
レンズの向こうのロイヤルズについて
語った。

本が出たらしい、、
だからだねw
一応宣伝

”My Life Photographing Royalty And The Famous”


ま、それは置いといて
最も難しかったロイヤルはさて誰?!?!

なんと、
グレースケリーですって!

どうやら、
内々でのみ許されたとか。

それ以前に
クイーンとの内謁をしたことがあったため、
同様に
非公開でのみってことのよう。

「彼女はとても魅力的な女性。なのに、なぜそんなに傲慢で妙な態度をとるのか、、。
誰しもが彼女を撮影したがっていたよ」
と。

He claims that Princess Grace of Monaco was ‘the most difficult royal I ever photographed’.
‘She only agreed to a private audience because I had previously had a private audience with the Queen. Everyone wanted to shoot Grace.

‘She was such an attractive woman, why be so haughty, arrogant and awkward?’

Speaking of the images he took, Davis continued: ‘Of course, you’d never know that from looking at her face. She seems every inch the relaxed, happy mother.’

お亡くなりになってるから言える、、、のよねえ。

どうやらこの方
グレース王妃のファンではなかったようですがw

そして、逆に
写真を撮るのに
最もお気に入りだったロイヤルは、、、、!!!

マーガレット王女だそう!!

‘She was just so vibrant — and had these beautiful azure eyes,’ he said. ‘She really was the Diana of her day. Everything I took of her was in demand.’

そして、
エリザベス女王についても高く評価されているよう。

初めての撮影したのは
1959年

‘I’d been invited to Windsor Castle to photograph the family in the gardens. I had this idea of sitting them all on the grass but the ground was so wet I had to get something for them to sit on,’ he said.

‘All I could find was a Persian rug. When Prince Philip saw it he wanted to know: ‘Whatever is a Persian carpet doing in the middle of Windsor?’

‘But thankfully the Queen eased the situation.

‘She said to the two younger boys (Princes Andrew and Edward): ‘Come along children, let’s sit on the magic carpet and fly away!”

やはり生のお姿を見た人も
女王のファンになるのね〜❤️

良い話だ・・

at Frogmore, Windsor




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《ビビット! Royal Ascot編》

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いやあ、不思議、、、

何かをやると、何かにリンクするとゆー

皆さまもご存知の通り、
と言うか、先日見たこんな格好

まさに、
ロイヤルアスコットのネタを書いてる最中に
ビビット!さんからご連絡

そんな出で立ちって可能?
と言われ

そういやつい先日こんなんを、、、
と、画像を送ったら、
それで!とww

ワタシ自身が、
同じと言うのは飽きるので
違うもの、
せめて顔色良く見える白とかに、、、
の予定だったのに、いざ着ようとしたら
クリーニング上がりだってーのに汚れてるっ!!!

あえなく、同じもの。
いや、同じはアガらない!
ネックレスつけてみる。
ちょいとマシ

が経緯で、
ついにこんな格好で出てしまった。

ま、嫌いでもないので、
もし見てしまって、
突っ込みたい方いらしたら、
ごめんなさいm(__)m

とは言え、
もう終わっちゃったけど。

キャサリン妃もそんな感じなのかもしれない、、、
同じじゃあつまんな〜い、みたいな。
一緒にするな!ですなw

またまた
しつこいけれど、
とにかく、ロイヤルアスコットに行けなかったから、
こんな格好できるだけで嬉しいのだ。

しかし実感、どれも納得いかない。

一体何を着ていくつもりだったんだろ?
もし行けてたら。。。

来年までに準備しよw

そして、すみません、、、、
また女王をバックに(・・;)








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