2019年1月28日月曜日

《キャサリン妃 ロイヤルオペラハウスの衣装部をご訪問!》




連投でございます〜


《キャサリン妃 ロイヤルオペラハウスの衣装部をご訪問!》

1 / 16 (水)

 visit 
『the Costume Department』 
@ the Royal Opera House 
to learn more about their use of textiles, commissioning of fabrics and supply chain.

find out more about the scale of the department’s work and their use of textiles before hearing from Royal Ballet dancers about the design of their costumes." 
The Royal Ballet is based at the Opera House. 

連日、公務に登場!

この日は、
ロンドンはコヴェントガーデンにある
”ロイヤル オペラ ハウス”をご訪問

ここでの幅広いスケールのお仕事について、
コスチュームに使われる
ファブリック全般に関して学ばれた。

到着後、まずは
コヴェントガーデンに建つ
歴史的建造物を
ざっとツアー
そして
コスチューム部門へ

ステージ上を飾る
華やかなコスチュームを担当する
熟練したお針子さんたちとお会いに。

どのようにチュチュが製作されるのかについてお聞きになったり

そして
ロイヤルバレエの
プリンシパルダンサーたちが
キャサリン妃のためだけに
パフォーマンス!
という嬉しいサプライズも!

その後の会話では
ダンサーたちから
照明や、相互関係や動き、といったものなど
コスチュームのデザインに影響を与える
様々な要因についての話をお聞きに。

ロイヤル オペラ ハウスのコスチューム デパートメントは
シーズン毎、
何千ものオペラやバレエのコスチュームの
デザイン&製作、修理や改良に
保管までを行なっているのだそう。

一つのプロダクションにつき、
最多で、600ものコスチュームが
必要とされるのだとか。

毎年、
1万ものコスチュームが
ロイヤルバレエやロイヤルオペラハウスの
アーティストたちに使用されているそうで
コスチューム部門には、
古くは、1861年のものを含む
5000品以上の
歴史的なコスチュームコレクションがあるのだそうです。

それらの多くが
何度も繰り返し着用され、
それが可能なのも、
良きメンテナンスとお修理のおかげなのだそうです。


The Royal Opera House Costume Department is responsible for creating, refurbishing and conserving thousands of opera and ballet costumes per season, with up to 600 costumes per production.
Up to 10,000 costumes are used each year by artists from The Royal Ballet and The Royal Opera House. The department has built up a historic costume collection of more than 5,000 items, including some dating back to 1861.
Many of the costumes are used time and time again thanks to good maintenance and repair.

It takes the entire revival workroom around 1,500 hours to refurbish the costumes.

実は
キャサリン妃の父方の高祖父は
テキスタイルの製造業を営んでいらした
工場のオーナーだったそう。

The textile and manufacturing industry is of enormous interest to Kate as her paternal great-great-grandfather, Francis Martineau Lupton, was a mill owner who ran the family’s successful textile manufacturing business, William Lupton & Company, with his three brothers.

ということで、
この日の公務が選ばれたのも納得ですね。

現在、
チャールズ皇太子が、ロイヤルオペラ
エリザベス女王が、ロイヤルバレエ
のパトロンとなられています。
いつか、キャサリン妃に
引き継がれる日が来るのでしょう。

シャーロット王女は、
毎週バレエのレッスンに通っていると言われており、
昨年の12月には、
キャサリン妃が、シャーロット王女を連れて
”くるみ割り人形”のリハーサルを
ご覧になっているところが目撃されてもいました。

この日の、ご公務、
色々な点で
キャサリン妃もドキドキ&ワクワクだったことでしょう。

プリマドンナのチュチュを見ながら、
シャーロット王女を思い出したりも?❤️
母なら、もれなく夢見るよねえ〜

では、FASHION〜!!

今年最初は、
アウトドアスタイルからスタートしましたが、
その翌日には一転
クラシックでエレガントなスタイルで。

ご存知、着回しのセットアップ
《オスカー・デ・ラ・レンタ》

2017年に初登場した
ぺプラムJKとふんわりSKのセットアップですが
この時期にピッタリですね〜

前回同様、
黒でコーディネートされていますが、
しかし、やはり2年が経ち、
進化した感。

同じ黒でも、
この日登場した、ニューの靴は
《ルパート・サンダーソン》
ゴールドの金具がついたパテント
そして、
クロコの型押し、ワンハンドルBAGと
クラシックな味付けを。

とってもキャサリン妃らしく、
ロイヤルらしいスタイルです❤️

この日の公務内容とも、合ってて
ザ・キャサリン妃STYLE!


バーガンディーのジャケット《Oscar de la Renta》”Three Quarter Sleeve Tailored Jacket  2015年コレクション” (=2017年2月 @Guild of Health Writers conference£1,722  →  £861
バーガンディーのスカート《Oscar de la Renta》Full Pleated Skirt  2015年コレクション” (=2017年2月 @Guild of Health Writers conference
ピアス《Asprey》"Oak Leaf earrings"
バッグ《Aspinal of London》"black deep shine croc Midi Mayfair bag"    £495
NEW 黒のパテント&ゴールドバックルの靴《Rupert Sanderson》  £525


-------------------------------------------------------------

”キャサリン妃のバレエ History”

The Duchess is a regular private visitor to the Royal Opera House. 

Before Christmas, she took Princess Charlotte to see a rehearsal of The Nutcracker. Charlotte is reportedly taking ballet lessons in London already and loved the day out. 

In December 2017, Kate enjoyed the classic ballet following the Queen's pre-Christmas luncheon. 
In 2015, Kate, Carole and Pippa were spotted enjoying a pre-theatre meal at Covent Garden's Clos Maggiore before an evening at the ROH. 

Today marks her first official visit to the major performing arts venue

'Kate made a special mention of her daughter as she thanked a member of the ROH team and told how three-year-old Charlotte had enjoyed the “little introduction” and “been very keen ever since”.
 It is understood Kate was referring to her mother and daughter trip to the Royal Ballet’s production of The Nutcracker at the Royal Opera House last year.'

↓2015年 @ Covent Garden's Clos Maggiore




-----------------------------------------------------------

ケンジントンパレスから程近い、
コヴェントガーデンの、
ロイヤルオペラハウスまでは
お車で

到着〜


















Kate's visit allowed the royal to find out more about the scale of the department’s work and how different textiles influence various costumes. 


After being a quick tour of the historic building in London's Covent Garden, Kate was taken to the costume department where she met with the seamstresses responsible for the costumes we see on stage. 


appeared simply fascinated as a seamstress showed her the process that goes into making a tutu




given a tour of some of the most spectacular costumes backstage at the royal opera house

Up to 10,000 costumes are used each year by artists from the Royal Ballet and the Royal Opera House.

The department has built up a historic costume collection of more than 5,000 items, with some items dating back to 1861.



The Costume Department is responsible for creating, refurbishing and maintaining thousands of opera and ballet costumes per season, with up to 600 costumes per production.


One of the most exquisite pieces on display was a prima ballerina dress, taken from the Swan Lake performance 

visited the dye shop where staff showcased different techniques including dyeing, hand-painting, staining garments and digital printing which allows the team to reproduce historic fabrics no longer available.


accompanied by private secretary Catherine Quinn and senior press officer Julie Burley. Carolyn Durand noted she's the lady carrying the red folder


'Kate was then taken to the dye department where staff showed her how they employed different techniques including dyeing, hand-painting, staining garments and digital printing.  Parveen Banga, head of the department, showed her a digital printed which allows the team to reproduce historic fabrics no longer available. Kate said: “It’s just amazing the intensity about it.”

The Duchess was also introduced to Catriona Paterson, head of ladies workroom, and Jane Dalgarno, head of mens workroom. Kate said: “I saw in here earlier, it amazing seeing everyone with the fashion cuttings.”

Looking at a period costume that was partially constructed, the Duchess added: “When you are seeing and designing from images, what I’m always fascinated by how to cut a pattern that’s got pleats, it that from experience?” Ms Paterson replied: “A little bit of training and lots and lots of experience.”




The ROH adds:
 "Ballet fabric needs to be light and stretchy, particularly over the shoulders, to allow for maximum movement. If the dancer is being lifted, how slippery is the fabric? The designer might have to be told that satin won’t work, or we might discreetly add net or rubber patches. 
A huge number of components can be required for any one costume – the much-loved tutu in particular. Each skirt will need elastic, ribbon, hooks and bars, tape and boning, wire and threads. Similarly, a skirt for La Sylphide requires about 100m of netting – seven layers, each with an average of nine panels that each measure up to a metre each. Having everything to hand at the right time is quite a task for the costume stockroom."




Mal Barton from the department said: 
"There are about 500 costumes for Romeo and Juliet, and around seventy percent of them are original," explains Mal. "There is a lot of wear and tear – some will have been re-fitted 20 times – but they last a long time because of good maintenance and repair. It takes the entire revival workroom (about 18–20 people) some 1,500 hours to refurbish the costumes in the workrooms, a job we need to start working on at least six weeks before rehearsals start."


the costumes from each section of of George Balanchine's ballet Jewels; Emeralds, Rubies and Diamond.

動画

 



While there she was treated to a private performance of the romantic Ballet 
”The Two Pigeons” 
watched the dancers rehearse Frederick Ashton's (founder choreographer of the Royal Ballet) 'The Two Pigeons'. 
The romantic ballet sees young love triumph over trials, temptations and misunderstandings. Two live pigeons are used to represent the lovers

Afterwards, she said: "That was incredible, thank you".



met Royal Ballet Principal Dancers Lauren Cuthbertson, Laura Morera and Vadim Muntagirov, who discussed how various factors such as lighting, interaction and movement influence the designs of their costumes








The Queen is patron of the Royal Ballet and Prince Charles is patron of the Royal Opera House

Below, Her Majesty greets an Artist of the Royal Ballet in 1958 after a performance to celebrate the centenary of the Opera House.




*******************

OUTFIT


 burgundy Oscar de la Renta skirt suit for the outing. 
  first wore it in February 2017, for the Guild of Health Writers conference. 
The ensemble comes from Peter Copping's (Oscar de la Renta's handpicked successor) first collection in 2015



バーガンディーのジャケット《Oscar de la Renta》”Three Quarter Sleeve Tailored Jacket  2015年コレクション” (=2017年2月 @Guild of Health Writers conference£1,722  →  £861

Three Quarter Sleeve Tailored Jacket is rendered in a wool blend and features a pointed collar, dual breast pockets, and a pleated, flared hem



バーガンディーのスカート《Oscar de la Renta》Full Pleated Skirt  2015年コレクション” (=2017年2月 @Guild of Health Writers conference

The matching Full Pleated Skirt is rendered in a wool blend and features a full shape with box pleating and features a back zip.



(=2017年2月 @Guild of Health Writers conference


ピアス《Asprey》"Oak Leaf earrings"



バッグ《Aspinal of London》"black deep shine croc Midi Mayfair bag"   £495

"Encapsulating timeless vintage-inspired styling, our Midi Mayfair Bag is hand-crafted from the finest deep shine black croc print Italian calf leather. Both versatile and luxurious, the structured boxy design features three inner compartments secured with our enduring shield lock clasp. What's more, sumptuous black leather complements any outfit, and makes an exquisite transitional piece from day to night. The flawless finish of the leather's rich, glassy shine and the shimmering grosgrain lining give this accessory a truly elegant feel."





NEW 黒のパテント&ゴールドバックルの靴《Rupert Sanderson》 £525


Rupert Sanderson Nada pumps. The style is exclusive to their London store




-----------------------------------------------------

お知らせ

『プリンセスクルーズ』

なんとも光栄なお仕事が〜
今年の6月

プリンセスクルーズでの旅中で
イベントに参加させて頂きます〜!!!

『気軽にショートクルーズ 四日市と韓国6日間』

6 / 28 (金) 〜 7 / 3 (水)

6日間

何と言っても
”初代ロイヤル・プリンセス”は
ダイアナ元妃!

そして2代目は
ご存知、キャサリン妃!!

以前、浸水式にも出席されましたね〜
ジョージ王子を妊娠中

と言うことで、ある意味納得のこのテーマ❤️
プリンセススタイルの旅

船内では
プリンセスの映画上映
ダイアナ元妃のドレス展示も。

そして私の
プリンセス にまつわるトークに
なんとファッションコンテストも行われます!

”プリンセス賞”
を選ばせて頂きます〜

フルレングスのソワレでも
ミディでも

自分らしいオシャレをして

一緒に楽しい時間を共有致しましょう❤️

私もドキドキ

乗ってのお楽しみ、
レストランでのお料理にも
プリンセスゆかりの何かが登場するかも、です。

しかし、6日間で
サクッと行けて、優雅にクルーズの旅ができるなんて
素敵ですよね〜

しかも、四日市と釜山

私、乗り継ぎはありますが、
韓国にまだ降り立ったことがないので、

超楽しみです。

四日市のパワスポも気になる、、、、


う〜〜〜〜ん、楽しみすぎ!

テーマ詳細❤️
ツアーの詳細はこちら☆


2013年6月
命名式


乗船





************************************

『25ans オンラインコラム』

ほぼ毎日書いてます(*^_^*)  ♥♥♥

http://www.25ans.jp/princess/catherine

『お問い合わせ・お仕事の件』
こちらから、お願い致します☆

↓↓
















0 件のコメント:

コメントを投稿

Thank you for your comments♥